Markedsføring som sælger!

Du kan blive glad for at bruge penge på markedsføring!

Markedsføring skal kunne betale sig, og når den gør det, bliver man glad for at bruge penge på markedsføring.

betweenearsrent3.gif

Få styr på hele jeres markedsføring og branding.

Jeg hjælper både små og store virksomheder med at planlægge og gennemføre markedsføringen i forhold til ressourcerne.

Der skal betales husleje hver dag for en plads i kundernes opmærksomhed.

Er I placeret “mellem ørerne” på jeres kunder?

Hvad er det I tilbyder Verden?

Hvem er jeres kunder egentlig?

Hvor finder I dem som gerne vil handle med jer?

Hvordan fanger I deres opmærksomhed?

Kan I automatisere processen og dernæst skalere den?

Kort sagt: Hvordan tjener I penge på jeres markedsføring?

Hvordan du bygger et automatisk salgssystem

I enhver moderne virksomhed er der brug for 2 automatiske markedsføringssystemer.

1: Et effektivt system, som kan øge kendskabet til virksomheden og produkterne.

2: Et effektivt system som automatisk kan konvertere mulige kunder til betalende kunder.

Ad 1: Øgning af kendskab.
Idag er det som regel ensbetydende med annoncering på de sociale medier (SoMe).
Du har sikkert hørt om at man kan automatisere en “salgstragt”, så man hele tiden får friske og varme leads ind i butikken.
Annoncering er opslag på de sociale medier er første trin på dine kunders “købsrejse” igennem din salgstragt. Der findes mange forskellige og mere fancy ord for det samme, men uanset hvad du kalder det, så kræves der gennemtænkt forberedelse for at kunne tiltrække sig opmærksomhed fra potentielle kunder.

Sådan bygger du et automatisk system,
som skaffer dig nye potentielle kunder…

PLANLÆG DET

Grundig planlægning er vital for at lykkes.
Definer dit publikum.
Definér tone of voice.
Definér dit produkt helt præcist.
Definer dine vigtigste salgsargumenter.
Definer dit budget og din investering
Definer dine mål for tid og resultater
Definer dine medier

BYG DET

Skriv dine tekster og drejebøger
Optag dine fotos og videoer
Udarbejd dine annoncer og SoMe-opslag
Opsæt dine landingsider og SoMe profiler
Opsæt din annonceadministration
Opsæt dine sporingsværktøjer

SPRED BUDSKABET

Igangsæt din annoncering
Start med at poste på SoMe
Test hvilke annoncer og opslag virker
Øg frekvensen på de bedste annoncer

UDNYT DET

Nu øges kendskabet til dit produkt
Nu skal du udnytte dette øgede kendskab til at sælge flere produkter.
Har du husket at planlægge hvordan?

Vil du vide mere om hvordan du konverterer det øgede kendskab til salg, så klik på linket herunder, eller book en mødeaftale med mig.

Ad 2: Konvertering til salg
Glem alt om at lave det ene geniale opslag på Facebook, som går viralt og skaffer dig en evig strøm af indtægt. Man bliver ikke automatisk rig fordi man er berømt.
Din “berømmelse skal omsættes til salg, og det kræver endnu et godt forberedt og veludført arbejde, men det kan også sættes i system som arbejder automatisk. En oplagt metode er at kontakte de potentielle kunder, som reagerer på dine opslag og annoncer via e-mail. Med et automatiseret flow af emails, kan du starte en dialog. Alt efter hvordan dine nye kontakter reagerer på dine budskaber, kan du afsende information til dem, så de ender med at have alle de oplysninger de har brug for før de gennemfører et køb i din forretning.

Læs også hvad det betyder at være “datadrevet” her!

Sådan bygger du et automatisk system,
som konverterer dine nye potentielle kunder til salg…

PLANLÆG DET

Også denne proces kræver grundig planlægning.
Du har nu skaffet dig mulige kunder som har givet dig lov til at kontakte dem. Nu starter arbejdet med at kvalificere disse kunder

Definer dine vigtigste salgsargumenter
Definer hvilken rækkefølge budskaberne skal leveres i
Vælg hvordan du vil levere disse budskaber, (e-mails eller tekstbeskeder er oplagt.)

BYG DET

Skriv dine informationsflow og sæt dem ind i et software som kan levere dem.
Forbered dig på at besvare direkte henvendelser

Forbered dig på at levere dine solgte varer hurtigt og sikkert

UDNYT DET

Nu er det tid til at evaluere hele din indsats, og finde forbedringer og eventuelt udvide med nye produkter eller services.

Sørg for at få feedback fra dine kunder. Gerne anbefalinger, som kan trække endnu flere kunder til.

Vil du vide mere om hvordan du konverterer det øgede kendskab til salg, så klik på linket herunder, eller book en mødeaftale med mig.

Book et gratis og uforpligtende møde, og hør hvordan I får svar på spørgsmålene…

Se også hvordan du kan få en midlertidig marketingchef

…og hvorfor en midlertidig projektleder kan være den bedste hjælp til at opbygge den mest effektive markedsføring?