Digitalisering

det hele (næsten) på 60 sekunder…

Den data-integration, jeg selv gik igang med at bygge for næsten 20 år siden, kan idag opnås blot ved at vælge rigtigt, mellem de mange færdige løsninger på markedet.

Det er sikkert gået op for dig, at du skal være på nettet.
Men, måske er du stadig i tvivl om hvordan du skal opbygge jeres IT-struktur. Informationsteknologi er blevet et af de vigtigste konkurrenceparametre.
Udbudet af løsninger vokser eksplosivt og løsningerne bliver stadig bedre og mere omfattende.

Så, hvilken løsning skal man vælge til netop din virksomhed?
Hvor meget skal man integrere og automatisere uden at komme til at skyde gråspurve med kanoner?
Hvilken løsning holder til imorgen?
Som mangeårig kunde og bruger af diverse IT-systemer kan jeg give jer uvildige råd, og/eller hjælpe jer med at sætte den rigtige løsning sammen.

Det betaler sig at tænke sig om.

Lad os finde ud af hvad du har brug for.
Vi kan starte med et gratis og uforpligtende møde hos dig.
Book selv den tid der passer dig bedst. Så kommer jeg og hilser på.

Få et overblik over dine behov!
Få et overblik over dine muligheder!
Få et overblik over kravene!
Få et overblik over økonomien!
Få en plan!
Gennemfør planen!

I 2003 startede jeg en virksomhed som producerer og sælger uldsko. Det er idag en succesfuld virksomhed som sælger over hele verden og vokser støt med ca. 25% om året.

Dengang havde vi et regnskabssystem som hed Navision. Det lå på bløde floppy-disks, og jeg rørte iøvrigt helst ikke ved det.
Vi førte vore lagerlister i hånden, og kundedatabasen lå i et Excell-ark.
Jeg havde året forinden lavet en web shop i Adobes Dreamweaver.

Jeg kom selv fra reklamebranchen, og var derfor optaget af netsalg og den revolutionerende digitalisering, som jeg selv havde oplevet i min branche gennem de sidste 10 år.

Der manglede altså et system som kunne samle alle de ovennævnte systemer. Det fandtes bare ikke, og der var ikke noget som tydede på, at det ville komme i den nærmeste fremtid.
- Jeg gik derfor igang med at bygge det selv.

Sammen med en talentfuld it-iværksætter og 2 datalogistuderende på AU, byggede vi et komplet ERP-system til Glerups A/S.
Jeg havde været involveret i et timesagssystem til den grafiske branche kaldet Structure som var bygget i et databaseprogram. Med den viden kunne jeg designe hvert enkelte skærmbillede i PhotoShop, og beskrive hver enkelte knap og funktion i systemet. Mine 3 medkompaner, programmerede så 24/7 og i løbet af ca. et halvt år havde vi et system hvor vi kunne oprette vore kunder med alle ønskelige data. Vi kunne oprette alle vore produkter og holde styr på hvor mange som tilgik lageret fra produktionen, og hvor mange som blev solgt vial vores nye ordresystem, som også kunne generere en faktura som så kunne transporteres over i regnskabet (dog stadigt manuelt). Også web shoppen blev opdateret og koblet sammen med faktureringssystemet, lagersystemet og CRM-systemet.

Hele balladen blev programmeret i PHP, og findes ikke længere. Efter adskillige softwareopdateringer, og et kikset generationsskifte i Glerups A/S, renoverede jeg systemet i 10’erne med nepalesiske programmører og jeg gik også igang med den 2. renovering i 2017 med en ny nepalesisk PHP-programmør. I 2020 gik min nye virksomhed Betterfelt konkurs, og dermed mistede jeg også mit IT-system. På det tidspunkt havde jeg skiftet min webshop ud med en ny Magento-shop fra Salecto.

Siden konkursen i Marts sidste år, har jeg arbejdet på et projekt for GrowthWheel, hvor jeg udover Væksthjulet også stiftede bekendtskab med Squarespace, og jeg byggede også et lille website i WordPress. Et stillingsopslag gjorde mig opmærksom på Dynamicweb og jeg glæder mig over den tydelige udvikling i retning af integration mellem alle virksomhedens data via API’er, PIM og diverse Plug and Play moduler som man idag kan bygge sin virksomhed med. 

Der er ingen tvivl om, at den data-integration, som jeg selv gik igang med at bygge for næsten 20 år siden, idag kan opnås blot ved at vælge rigtig mellem de mange løsninger på markedet.

Det er netop dette valg, som er det svære for virksomhedslederen idag.

Jeg bruger min erfaring til at hjælpe virksomhedslederne med dette valg. Et effektivt IT-system vil tilføre virksomhederne værdi, mens forkerte valg kan koste dyrt, og måske endda være fatale.

Derfor er mit første råd, at give sig tid til at tænke sig om. Tid til at sætte sig ind i sine egne behov og markedets tilbud, før man går ind i forhandlinger med leverandører.